Lets try again shall we.

Eftersom jag mitt klantarsel inte sparade det senaste jag skrev sa far det bli en forkartning av hela historien.
Fa se nu var ska jag borja.

Ja just det, luftfarden. Berattade ju att jag skulle rida pa Bayboy och det gar vekligen hur bra som helst. Jag skiner av lycka nar jag hoppar av honom men sag den lycka som varar for evigt. Trodde att jag skulle slippa rida honom dagen efter men icket. Klumpen i magen kommer tillbaka nar chefen sager "put the tack on the big bay gelding."
Sagt och gjort och upp hoppar jag. Idag ska jag fa rida helt sjalv och vi travar runt i ridhuset sa fint. Kanner mig helt overlycklig och precis som jag tycker det racker for idag eftersom han gar toppen bra sa ska har galopperas!
Ar han galen? Men galopp blir det och allt gar super bra. Vi galopperar runt runt och efter ett tag byter vi varv. jag borjar nu slappna av och nar han en gang forsoker sakta av sa vagar jag trycka pa honom ordentligt. Dumt gjort, mycket dumt gjort. Hasten blir forbannad och borjar bocka som en idiot. Men jag tror anda jag ska klara av det anda tills jag ser marken komma narmare och narmare och jag kanner att jag lattar fran hasten.
Typiskt..
Men men inga brutna ben sa man far val vara glad for det. Men det ar just min tur. Eller tur och tur. Andra pratar om otur i sanna lagen men jag har insett att jag har ingen tur overhuvudtaget. Jag ar helt turlos.

Men annars gar all annan ridning super bra. Lilla hingsten (som ska bli valack pa onsdag) gar super bra och lyckan var komplett nar jag fick rida Gandalf ute pa faltet! Flinet i mitt ansikte var inte nadigt och chefen kunde inte lata bli att dra pa smilbanden nar jag vild skrattandes dundrade forbi honom!

Torsdagen tillbringades i Cavan dar vi hoppades att vi skulle fa salt den lilla bruna karusellen men icket. Brist pa folk och sent pa dagen gjorde att det blev ingen affar sa hon fick sa gott aka med hem. Fick aven med oss en till hast hem och den ar jatte fin aven om det ar en fux marr..

Tavling pa lordagen och Ernie och Lenny gar verkligen super bra. De borjar bli redo for kvalet nu. Men den graa bitchen ar tveksam om hon ens far folja med till kvalet. Hastkraken gar ju inte att rida och forbannad blir hon nar chefen blir forbannad sa hon stod en massa pa bakbenen den dagen.

Utgang blev det igar (pa the bank) men nu borjar vi trottna pa det stallet men vi hittade ett nytt stalle igar som det ar 20 pa sa vi ska nog dit om tva helger. Roligt roligt.

Nasta vecka kommer mamma och pappa och det ska verkligen bli jatte roligt! Jag och Amanda langtar verkligen efter riktig mat nu!

Sa nu ska jag verkligen se till att fa dte har sparat for annars vet jag inte vad jag gor.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, hej :-)
Tänkte bara slänga iväg en kram!
/Jenny

2008-04-29 @ 12:44:57
URL: http://www.ponnylekisihimle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0