Our first wee baby!

Ruby folade i natt sa nu star varldens for tillfallet sotaste skapelse bakom mobilen. Vi forsokte oss pa att namnge den men det ar inte det lattaste det. Sot ar den som tusan iallafall och jag hade utan problem kunnat sta dar i solen hela dagen och bara titta pa den.

Solen ja, det visar sig att den finns pa Irland med och det med rage! Super fint vader har vi haft i over en vecka nu och det gor livet sa grymt mycket lattare. Det skonaste ar nar jag och Amanda tar vara sma (eller ganska stora egentligen) promenader och bara snackar skit. Mycket piggare har man blivit efter det och aven annu mer valtranad. Haha.

Helgerna forgylls pa the Bank och roligare utestalle far man verkligen leta efter. Jag har traffat mer folk har pa en manad an vad jag gjort hemma pa 19 ar.

Jag har borjat rida pa den lilla gra hingsten (den som blev galen en dag och sparkade Paul i huvudet) och det gar kanonbra. Peppar peppar..

Skinny har nu fatt folja med pa sin forsta tavling och hon skotte sig kanon aven om hennes ridkapacitet fortfarande ar lite si och sa men det kommer det kommer..

Vykort ar pa vag men det ar sa besvarligt alltihopa eftersom man har adresser pa ett stalle, pennan pa ett annat, frimarken pa ett tredje och var finns det ngn himla postlada?

Nya hastar har det kommit, bade bekanta och obekanta. Den bekanta hade jag hoppats inte skulle komma tillbaka men tack och lov ska den saljas sa vi behover inte rida in den som planen forst var.
Sedan har det kommit ngn ny gra valack och den tog vi ut for forsta gangen idag. Det var ju ett projekt ocksa, antingen sa sprang den som en galning varje gang jag smackade pa den bakifran (vilket man behovde gora for annars gick den inte framat) och holl pa att springa over Amanda, eller sa stannade den och vagrade ga framat. Puh men in i ridhuset kom vi ch pa med sadeln fick vi och full rodeo blev det. Ganska underhallande faktiskt.

Det dar med att komma hem var ju en fraga i sig. Vi far se nar det blir och om det blir, jag trivs som fisken i vattnet!

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Vykort till Uppstigen 130 lägenhet 12 41260 GÖTEBORG
Tack på förhand ;-)

2008-04-16 @ 12:00:40
Postat av: Anonym

41280 sorry

2008-04-16 @ 12:04:48
Postat av: mamman

Jag hoppas du kommer hem någon gång, men framförallt att du har det bra
Ses snart längtar efter dig, kram

2008-04-19 @ 15:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0