Problem

Det kan man lugnt saga att vi hade igar. Vi fick hem fyra nya hastar i forrgar och skulle ut och trana dem igar. Problemet var bara att de inte var hanterade pa ngt satt! Chefen sa at mig att jag skulle satta pa tva av dem trans men det var lattare sagt en gjort. En halvtimme och fyra personer senare sa stod han fortfarande utan trans.
Da bestamde vi oss for att forsoka fa dem att lyssna pa oss. Vi satte pa dem ett rep (det enda vi fick pa dem och det enda de inte skulle kunna slita sonder) och ledde ner den forsta till ridhuset. Det kravde ocksa fyra personer for att lyckas med. Sen knot vi fast den sa den fick forsoka dra sig loss till den stupade mer eller mindre.

Nar den forsta var gjord sa var det dags for nasta. Denna gick inte lika smidigt och nar vi ar nastan vid ridhuset da drar den och stackars Paul har inte en chans att halla i den. Efter en stund kommer den tillbaka men inte foren den ar inne pa garden sa far vi fast den. Vi kanner inte for att gora om hela proceduren sa vi knyter fast den vid en stolpe vid stallet. Dar gar den omkull ett X antal ganger innan den ger sig och vi kan ta in den i stallet.
Da var det bara tva hastar kvar.

Nu har vi iaf dopt de stackars hastarna och de heter nu A bit crazy, Less crazy, Fucking crazy and Clean mad!
Passande va?

Jag maste saga att jag gillar de "gamla" hastarna mer och mer.
Annars flot dagen pa och vi hangde over en hast som aldrig blivit hangd over och det gick bara fin fint.

Valfortjant vila idag.
Eller vila och vila mina fotter gor lika ont som de gor efter en dag i stallet nu efter en dag av shopping.
Ja eller shopping och shopping. Alla som kanner mig vet att jag brukar komma hem tomhant och sa var fallet aven denna dag. Men kul hade vi och det var roligt att vara inne i Newry.

Men alla ni som ar radd for att jag ska hitta ngn Irlandare och bli kvar har behover inte oroa sig, mellan klockan 1 och klockan 6 sa sag jag inte en enda snygg kille!

Nasta manad borjar tavlingarna satta fart sa da kommer dagarna se lite annorlunda ut. Och vi far snart hem en del av Pauls egna hastar som ska tranas infor tavling. Ska bli jatte roligt att fa rida fardiga utbildade hastar.
Men nu ska vi upp i mobilen och kanske sova sa man orkar med en veckas slit. Men ganska skont att sta med 100 pund i naven idag!

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad kul det verkar! :)
hur ser hästarna ut?? lägg ut bilder! :)
kram

2008-01-14 @ 08:57:07
Postat av: Camme

Ja, lägg ut bilder Martina! :)

2008-01-14 @ 16:38:58
Postat av: Jag

jag ska lagga ut bilder men datorn har ar sa seg sa jag hinner aldrig! peace

2008-01-15 @ 18:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0