Still alive!

Har nu bott pa den grona on i over tva veckor.
Jag trivs fortfarande som fisken i vattnet och de senaste tva dagarna har varit de basta hittills.

Fredagen var helt underbar for den var fylld med skratt fran morgon till kvall.
Jag och chefen skojade omkring som vanligt den enda skillnaden var att han var i stallet hela dagen och inte bara gick upp i rok som han har en tendens att gora.

Hovslagaren kom pa besok och han ar alltid lika rolig. Vi stod och skojade hur mycket som helst.
Han sa att jag var unlucky to have a boyfriend eftersom vi skulle ga ut dagen efter. Men da forklarade jag for honom att det tyckte jag inte alls att jag var. Jag hade varit olycklig om jag inte haft honom. Han menade att irlandska killar har mycket sjalvfortroende och det blir storre nar de dricker. Och han var grymt imponerad och glad att det fanns tjejer som var trogna. Som om det skulle vara en bedrift?
Men roligt var det iaf att prata med honom. Mycket skratt blev det.

Sen var ju lyckan fullandad nar jag fick rida Bobby! Lika roligt som vanligt aven om vi "bara" travade denna dagen.

Dagen fortsatte i samma stil och jag blev annu gladare nar jag fick ett sms fran Niklas. Bara han vet vad det stod i det!

Overlycklig gick jag och la mig och kunde knappt barga mig till lordagen skulle komma.

Lordagen kom och den blev lika lyckad som fredagen.
Stalldagen bestod av ridning pa Bobby eller rattare sagt hoppning med Bobby!
Grymt kul var det och jag var inte helt vardelos! Tro det eller ej.

Fortsatte att skoja med chefen och han ar bara for rolig. Det ar underbart att borja en sjatte arbetsdag med att ngn halsar pa en med "Hello princess"!

Longeringen av Dougal stod nast pa tur och jag trodde inte den enorma hasten kunde bralla sa. Men har man statt inne i en vecka pga en ond fot sa kan man visst.

Sen kom kvallen!
Ut i Newry for att testa pa utelivet pa Irland. Det holl vad det lovat och kvallen blev mycket lyckad aven om jag inte tog mig in pa Bellinis.
Men The Bank var inte fy skam och vi traffade en del roligt folk. Det ar skont med killar som inte fragar OM man vill ha ngt att dricka utan bara sager "vad vill du ha"?

Klockan tva stangde de och vi kastades ut i regnet.
Dar skulle vi forsoka hitta Taxi stallet eftersom det var omojligt att ringa efter en taxi. Efter att ha gatt vilse en hel del och hamnat pa The Bank igen sa lyckades vi hitta en nagorlunda nykter manniska (inte det lattaste har) och kunde fraga efter vagen.

Nar vi sitter i taxin sa ringer Willy och sager "guess where I am" och da dor mobilen.
Vi borjar skoja om att han sitter i mobilen och nar vi kommer in sa gor han mycket riktigt det. Jag blir liv radd och skriker till. Haha det var riktigt roligt!
Klockan fyra ar det sangdags och det ar inte konstigt att jag vaknar upp klockan tolv idag!

Sa nu sitter man har och pratar med Niklas  och det ar ju aldrig fel.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0