Dessa hastar

Oj vad jag helt plotsligt blev otaggad pa att uppdatera mitt liv pa Irland.
Satt i lorryn idag och forsokte snitsa ihop vad jag skulle skriva, tankarna bara flodade dar jag satt och halvsov men nu ar allt bara som ett blurr och det enda jag vill ar att ga in i mobilen, ta pa mysbyxorna och se pa the weakest link.
Men kanns som om det var lange sedan jag satt har och berattade vad jag ar med om. Vill ju inte gora er besvikna so here goes.

Jag kan nu inte komma ihag nar jag satt har senast eftersom dagarna ar som ett enda blurr. Tiden bara flyger ivag. Forra veckan gick i ljusets hastighet och denna veckan har gatt annu fortare, om mojligt.

Har klarat mig ratt pa pa skadfronten denna veckan forutom lite blamarken orsakade av bett fran de rara sma hastarna. Ondast gjorde det nar Mike bet mig men de kakarna ar inte att leka med. Mike ar den helt enorma hasten, eller besten, som jag berattade om. Annars gar inridning av deverse hastar bra och det ar med sorg i hjartat jag berattar att agaren till galningarna kommer nasta vecka och tittar pa dem. Sa pa tisdag kan vara sista gangen jag ser dem. Super trakigt ar det eftersom de har varit har ett ganska bra tag nu och jag vet om att det ar min (och Pauls, Lines och Amandas) fortjanst att de nu ar de raraste hastarna i stallet. Det ar sa skont varje gang man far jobba med dem eftersom man vet exakt var man har dem och de har faktiskt, mot all formodan, blivit riktigt valuppfostrade sma saker.
Stod och fixade till manen pa Bitchen efter jag transat henne har om dagen och da slog det mig att for bara en manad sedan eller sa sa stod jag och lockade och pockade for att overhuvud taget komma i narheten av hennes oron! Jatte roligt ar det och stolt kanner man sig.

Var ivag till Scarva har om dagen med Tricia och Paddy for att agaren skulle filma dem och vi trodde att nu ar det Bye bye babies, men icket. De star fortfarande dar i stallet och nu ar det pa tal om att Paul ska tavla dem innan de aker hem. Det ar inte sant!!
Vi hade aven med oss Skinny till Scarva och hon gick faktiskt riktigt bra och skotte sig exemplariskt. Kanske kan bli hast av detta benrangel ocksa.

Idag var det tavling i Cavan och Lenny driver mig till vansinne! Chefen blev lite less pa hans gnaggande hela tiden (jag med for den delen, uppfor dig hast) och dramde till honom pa mulen. Suck.. Vem fick lida for det? Jo jag saklart, Lenny klarar inte av nar man viftar mot hans huvud sa resten av TIMMEN, nar jag bara gick med honom eller stod still utanfor lorryn, sa kunde jag inte klia mig i haret eller gnugga mig i ogonen eller nagot for varje rorelse over axelhojd fick hasten att fullstandigt kasta sig bakat i panik. Mattet var ragat nar han fick panik tva gangaer av att jag la pa honom sadeln! Dar tog mitt talamod slut. Arg som ett bi ledde jag ner honom till arenan.
Men Ernie gick iaf bra, Lenny gick mindre bra men det beror pa att han har tva kulor mellan benen och inte kunde koncentrera sig alls over huvudtaget. Hastskralle..

Traffade iaf Sadie Baby och det var jatte kul att se henne. Hon sag verkligen ut att ma toppen och hon hade tydligen skott sig kanon inne pa banan. Fin hasten!

Jag har insett efter att ha sett mestadelen av Sodra Nordirland och Norra Irland har det finns manga fina hus har. Manga fina hus och manga fina uppfarter och grindar till husen. Jag tror de lagger ner mer tid pa uppfartaerna an pa husen ibland.

Ingen utgang blir det i helgen eftersom jag lyckats smitta ner Amanda, och resten av garden, med min forkylning. Sa vi gar omkring bland hastarna alla tre och snorar och snorvlar. Sorry allihopa.

Ja just det! Jag har ju fatt en babis! En liten lammunge! Tack och lov slapp jag dra ut den aven om chefen satt pa Ernie och skrek "run and help her, pull it out. Seriously, SERIOUSLY!" Men precis nar jag kommer fram sa kommer lammungen ut av sig sjalv, sa jag kollar bara sa den kan andas och gar sedan darifran och lamnar mor och dotter ensamma. Men lammungen heter nu Martina och jag maste saga att av alla typ 30 lammungar vi fatt hittills sa ar det den sotaste av dem alla!

Ne horni nu vankas det mat och Simpson. Ar for ovrigt sjukt trott efter att ha klivit upp klockan halv sex for att hinna mocka atta boxar innan vi skulle ivag. Ska bli skont att sova till halv atta imorgon. Sedan pa sondag ska jag sova som en gris eftersom jag nu kommit pa ett satt att antligen fa sova. Jag vander pa mig i sangen och ligger at fel hall! Det lilla tricket kor jag med hemma, jag t.o.m vander mig i somnen ibland och det funkar alltid! Eller hur mamma? Visst ar det kul att hitta ett par fotter pa kudden nar du ska komma in och pussa mig hej da?

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0