Vilken dag

Det var sahar jag hoppades att livet pa Irland skulle vara.
Dagen borjade underbart eftersom jag faktiskt lyckats sova riktigt bra i natt! Bara vaknat tva ganger men det var bara att somna om igen. Forsta gangen pa snart tre manader! Lycka!

Sedan har dagen fyllts av ridning, ridning, ridning.
Jag har ridit pa den underbara Furious (som for tillfallet ar min favvo), Svarten, som jag inte riktigt vet vad han holl pa med men det gick bra, den lilla nya for forsta gangen vilket var super roligt! samt Bayboy..
Jag som just borjat sluta vara radd for honom.. Dumma far. Far som i ulliga som varelser, inte min pappa.
Bayboy ar absolut livradd for dem men chefen bara sager att mig att sitta upp och halla i yttertygeln. Visst kan jag gora det men kan du ge Fn i att sla pa honom!? Nej det kan han inte vilket till slut resulterar i att Bayboy reser sig pa bakbenen. Tankarna far till hur ont det kommer att gora nar han slar over och mosar mig. Hor aven chefen skrika "dra inte i tyglarna" men vada? De ar de enda jag for tillfallet har att halla balansen i! Slapper jag dem sa faller jag handlost baklanges rakt ner i marken.
Ridturen slutar lyckligt och chefen klappar om mig och ber om ursakt for att han skrek sa pa mig. Jag tror han ar lika radd som jag.

Det blir utgang ikvall. Taggad som bara den eftersom jag mar som en kung idag!

Annars hander inte sa mycket mer. Veckorna flyger fram och jag forstar inte var denna veckan tog vagen? Den bara forsvann bokstavligt talat.

Over and out.

Ps vi hann i tid for att aka med till tavlingarna och sag den gangen chefen ngnsin har blivit sur? Han vet inte hur man ar nar man ar sur. Han bara skrattade at oss. typiskt han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0