Livets glada dagar!

Livet leker verkligen precis nu!
Det ar stralande sol och super varmt ute, hastarna gar helt underbart och dagarna fylls med skratt med nya och gamla vanner.
Kan det bli battre?

Var inne i Newry igar och umgicks med mina nya kompisar och jag skrattade konstant fran atta pa kvallen till tva pa natten nar mina ogon tyckte att det var nog.
Underbart!

Har jag berattat om de tva nya fyra galningarna?
Vi har fatt hem tva nya helt ohanterade hastar till garden.
Kul! Jag gillar en utmaning.
Bada tva ar mer nervosa an de fyra andra vi hade men betydligt lattare att ha att gora med.
Trodde vi iaf. Det var andra dagen nar vi skulle ta ner den bruna till ridhuset och knyta fast den som det hande.
Vi far ner till ridhuset men dar inser den nog vad vi ska gora sa den vill inte vara med langre, den skiter totalt i att jag sliter allt jag kan i repet och att chefen star ivagen.
Sa nu far vi jaga hasten nar den i vild panik springer hem till sin kompis.
Val dar lyckas vi fa fast den men nar chefen ska leda den nerat igen sa sliter den sig en gang till och springer ut pa vagen! Dar tappar den fotfastet och jag har aldrig sett ett sa stort djur helt GLIDA langs vagen. Sa den ar nu snygg med alla skrapsar och ASFALT som den har pa kroppen.
Men den ar ratt spak nu sa vi far fast den och tar den till en stolpe pa garden for att nyta fast den.
Gar val la bra tills hon gor varldens ryck och repet gar sonder! Dar stupade hasten i backen igen!
Och for andra gangen sa springer den upp till sin kompis.
Nu vill hon inte vara med och leka langre sa varje gang vi kommer nara sa springer hon!
Nog for att hon inte ar van vid manniskor men jag trodde aldrig hon skulle springa over mig!
Men det gjorde hon. Eller rattare sagt nar hon inser att jag inte tanker flytta mig sa danger hon en stenhard hov i brostkorgen pa mig!
Det var inte skont, men smallar man far ta.
Livet pa garden ar inte langtrakigt iaf!

Nej nu maste jag ga far ikvall blir det party party med mina nya vanner! Spannande!

30 juni landar vi i Sverige sa da ar det slut pa lugnet!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0