Men va?

"Road A27, Tandragee road to Newry is CLOSED" stod det pa en skylt inne i Scarva.
Jaha tankte jag, vilken vag ska jag nu ta till Newry?
Korde upp pa den vagen vilket inte ar nagra problem alls. Kor hela vagen till Poyntzpass dar annu en skylt varnar om att vagen ar avstangd.
Funderar nu igen vilken vag jag ska ta men tanker att jag kor vidare till jag kommer till ngn avstagning.
Jag kor och kor och kor och helt plotsligt sa ar jag framme i Newry.
Men va? Lura folk pa det har viset.

Lucy folade i natt! Klockan 4.30 ringer chefen och sager att han behover min hjalp for att dra ut folet.
Jaha upp och hoppa for att hjalpa till. Kommer ut till hagen lagom for att se Lucy krysta ut folet alldeles sjalv.
Men va? Vad skulle jag upp och gora.

Nar jag sedan vaknat till ordentligt sa inser jag ju att det ar Lucy som folat och inte Ruby.
Lucy var inte beraknad att fola foren om minst 2 veckor!
Men va?

Dumdum kom tillbaka idag. En tjej som skulle vara pa arbetserfarenhet hos oss i en vecka for att hon pluggar till veterinar.
Ko och far veterinar.
Men va? Vi jobbar ju med hastar.

Hon var dessutom den trakigaste manniska jag ngnsin traffat och hon kunde inte ett skvatt om hastar. Det verkade heller inte som om hon ville vara har.
Sa vi skickade hem henne i lordags och nar hennes farbror forsokte ringa hela denna veckan sa vagrade chefen svara.
Men idag sa dok hon bara upp pa garden.
Men va? Forsta vinken!

HMV har en stor rea pa gang och jag fick hora att de skulle fa in sasong 4 av OC for £15!
Det ar ju rena ranet! Tydligen sa skulle de komma in i borjan pa forra veckan. Har skickat D pa uppdrag att ga in varje dag och kolla om den finns. Men icket.
Var just inne dar sjalv for att ta reda pa om de salt allihop men tydligen sa hade de inte ens kommit in an.
Men va?

Vandrade runt dar i hopp om att de ska ha vanner pa rea och vad far jag se?
Hela forsta sasongen av Supernatural for £15!
Men va? Det ar ju rena ranet!

Lyckad dag anda!

Over and out


Kommentarer
Postat av: mamma

kram

Ta OC på svenska tack.......

2009-04-17 @ 20:31:07
Postat av: amanda

hahaa, supernatural!!! love love love!!!

du verkar ha de bra!! kram

2009-04-18 @ 00:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0