En gång till

Jag hade tänkt lägga upp lite roliga bilder men jag förstår inte hur man överför dem från min tele!!
Typiskt.
Ngn som har en xperia som kan förklara för mig hur man gör?? Tack!

Sitter o pluggar till tentan vi har i början på december!
Alla skrattar åt oss för att vi är så oroliga för denna enda tenta vi har men jag hade mycket hellre haft flera små. För till denna tentan ska vi kunna hästens ventilation, blodomlopp, gångarter, sinnen, nervsystem, muskulatur samt hästens försvar mot infektioner. Men vi måste även kunna skelettets delar, hästens delar, hovens delar och ligament, senor och nerver!
PUH!

Ngn som har lust att ringa och bara sitta och prata med mig om det? Jag har väldigt svårt för att lära mig saker bara genom att läsa om dem i en bok och nu är det bara sex veckor kvar till provet! Pluggar varje dag men det känns inte som om det går in. Ok mycket av det kan jag redan men inte så pass att jag kan skriva ner det på ett papper så lärarna förstår vad det är jag svamlar om egentligen! Haha

Aja det får bära eller brista. HUvudsaken är att jag får g även om det sku va roligt att få vg.

Börjat va ute i smedjan igen och det är grymt roligt. Idag på morgonen så fick vi smida och vi skulle öva på att få upp lite tempo så vi sku göra en hel stämpelsko från scratch!
Ett helt rakt järn började vi med och en och en halv timma senare så fanns där en sko!
Inte en sko jag skulle slå på på en häst men det var ju ett annat problem.

Men som Jocke läraren sa: Det kommer inte va det värsta i hela mitt att jag inte får till en perfekt sko idag!
Haha han är så vis.
Idag briljerade han med att kunna räkna ut att 3x2 är 6!!
Vi var mäkta imponerade ska jag säga er!

Skodde sedan på eftermiddan och jag fattar det inte men jag lyckas alltid få de galna små hästarna. Den vi skodde idag fick vi T.om lov att sedera.. Och jag som trodde vi icket godkända hovslagare inte fick sko sederade hästar?? Hm. Stupid politics! Haha
Men den uppförde sig helt ok och höll bara på att gå omkull två gånger.
Jag skar hästen och Jimmy skar sig själv. Mycket lyckad skoning idag måste jag säga :)

Nej jag ska återgå till mina studier.
Ska försöka somna tidigt för nu börjar dagarna klockan 8 i sex veckor framöver!
Jobbigt jobbigt!
Jag lyckas aldrig lägga mig i tid heller. Vet inte vad det är för fel men i lördags la jag mig klockan fem (inte så konstigt eftersom det var party party och jag hade sjukt kul!)
Men sen var jag vaken fyra timmar senare.. Suck
Tänkte då igår kväll att nu borde jag kunna somna tidigt men icket. Klockan var efter tolv iallafall..

Konstigt det där.

Oj lyckades ordbajsa lite till. Nu ska jag återgå till arbetet och egentligen måste jag bjuda på tårta imorgon för jag skar blod på hästen jag skodde men det sa jag inte till någon så ssssssshhhh. Säg inte det högt haha

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0