Länge sedan!

Nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev. Mycket har hänt, tror jag för jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev senast.
Jag har ju börjat hovslagarskolan och det är superroligt! Har haft teori nu i två veckor och efter man har varit ute i smedjan och smitt och skott hästar så är det väääääldigt segt i skolan!
Hade dessutom föreläsningar med en veterinär idag och jag har aldrig träffat en människa innan som kan prata både på in och utandning! Haha

Har mycket plugg att göra även om vi bara har en tenta. Men vi har tre andra stora arbeten som ska göras innan jul också. Nästan färdig med ett av dem och det känns grymt skönt. Ska börja räkna på foderanalysen ikväll och om några veckor ska jag ner till min älskade kusin så ska hon få hjälpa mig att utforma min egen smedja! Hon har ju lite bättre fantasi än jag och lite mer tålamod när det kommer till att rita..

Det blir rätt så mycket fester men är man student så är man! Haha
Är ute nästan varje onsdag även fast jag är nykter 50% av gångerna så är det sjukt roligt. Det roligaste är att det är nästan bara hovslagare som är där. Säger en hel del tycker jag.

Var även ute i lördags med hovslagartreorna! Det var lite udda eftersom vi inte känner dem.

Vi har haft väldigt mycket föreläsningar men det blir väl så när man bara ska vara i skolan en termin av fyra. Allt på en gång verkar vara mottot på hovslagarlinjen. Ibland går det runt i skallen på en.

Hade en riktigt bra föreläsning om ergonomi i förra veckan. Det gör verkligen mycket när man har en bra föreläsare. Vi ville nästan fråga vår lärare om vi fick stanna kvar och lyssna på andra delen av föreläsningen som bara var avsatt för treorna haha
Inte riktigt likt oss spec eftersomm att vi dagen innan frågat vår lärare om vi fick skippa sista delen av en föreläsning efterso vi kände att den var totalt onödig! Haha

Rider lite grand på gården. Mest en omskolad travare som är riktigt fin och snäll men man får hålla i sig ordentligt eftersom han tycker om när det går fort och det är barbacka som gäller! Haha

Fick även rida min granne Sofias underbara fyraåring i helgen, vilket jag är mycket tacksam för. Jag gillar när folk är generösa och lånar ut sina hästar! Har aldrig riktigt förstått det där med att "det är min häst och bara min"..
Töntigt!
Ska få rida hon i helgen igen och det ser jag framemot även fast det var väldigt högt upp! Van vid islandshästar nu så det är ju lite skillnad att sätta sig på en bjässe på över 1.70! Men oj så roligt!

Nehe nu är det nog dags att ta fram boken och plugga vidare till tentan. Idag: Hästens blodomlopp!
Önska mig lycka till!

xx Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0